2016年3月28日月曜日

Where Did You Sleep Last Night レッドベリー (Leadbelly)

この曲には数々のヴァリエーションがあるもののよく挙がるのはLeadbellyのこのヴァージョンなので,この曲をGoogleで検索すると,Leadbellyのこの曲ではなく1994年に発売されたNirvana のMTV Unplugged in New Yorkというアルバムに収録されたものがトップに来るのがやや意外です。
Although this song is often associated with this version by Leadbelly, it has a lot of variants.  So it's a bit surprising to me that what came top was not this but another cover by Nirvana which included in their album "MTV Unplugged in New York" released in 1994 when I Googled the song.
Where Did You Sleep Last Night  (Leadbelly)
(Nirvana Cover)
My girl, My girl, don't lie to me
Tell me where did you sleep last night
In the pines, in the pines
Where the sun don't ever shine
I would shiver the whole night through
My girl, My girl, where will you go
I'm going where the cold wind blows
In the pines, in the pines
Where the sun don't ever shine
I would shiver the whole night through
Her husband, was a hard working man
Just about a mile from here
His head was found in a driving wheel
But his body never was found
My girl, My girl, don't lie to me
Tell me where did you sleep last night
In the pines, in the pines
Where the sun don't ever shine
I would shiver the whole night through
My girl, My girl, where will you go
I'm going where the cold wind blows
In the pines, in the pines
Where the sun don't ever shine
I would shiver the whole night through
My girl, My girl, don't lie to me
Tell me where did you sleep last night
In the pines, in the pines
Where the sun don't ever shine
I would shiver the whole night through
My girl, My girl, where will you go
I'm going where the cold wind blows
In the pines, in the pines
Where the sun don't ever shine
I would shiver the whole night through

なあお前
ウソなんかつかないでくれ
昨夜はどこで寝てたのか
ちゃんと俺に教えてくれよ
あの松林の真ん中の
光もろくに差さないような
そんなとこで一晩中
俺は震えているんだろうな
なあお前
これからどこへいくんだよ?
俺はこれから冷たい風が
吹いてる場所に行くとこだ
あの松林の真ん中の
光もろくに差さないような
そんなとこで一晩中
俺は震えているんだろうな
あいつの亭主っていうヤツは
すごく働き者だった
ここからちょっと離れたとこの
ある列車の車輪から
そいつの頭が見つかったけど
体は見つからないままだった
なあお前
ウソなんかつかないでくれ
昨夜はどこで寝てたのか
ちゃんと俺に教えてくれよ
あの松林の真ん中の
光もろくに差さないような
そんなとこで一晩中
俺は震えているんだろうな
なあお前
これからどこへいくんだよ?
俺はこれから冷たい風が
吹いてる場所に行くとこだ
あの松林の真ん中の
光もろくに差さないような
そんなとこで一晩中
俺は震えているんだろうな

(余談)

LeadbellyはKurt Cobainの好きなアーティストだったようですが,この1994年に彼が自殺してしまったことを考えると,このヴィデオには感慨深いものがあります。

0 件のコメント:

コメントを投稿